2013. június 24., hétfő

Ügynökség vs Internet

Hellooo!
Jobb címet nem tudtam kitalálni. Nem jutott eszembe más kifejezés arra, amikor egyedül, honlapokon vagy esetleg ismerősökön keresztül talál magának az ember családot. Ha te tudsz jobbat, ne tartsd magadban!:)
Először én is sokat böngésztem különböző honlapokat, de inkább csak "szórakozás" és kíváncsiság céljából, mert én elég hamar eldöntöttem, hogy inkább ügynökségen keresztül megyek. Majd ez a nagyon határozott álláspont körülbelül egy hónapja változhatott meg. Elkezdtem csomó negatívumot olvasni az egyikről és akkor döntöttem úgy, hogy saját magam keresgélek és próbálom megtalálni a legjobbat. Nyilván rengeteg pro és kontra érv van, ahogyan egy cég sem nyújthat 120%-os biztonságot. Ráadásul sok felesleges macera. Rájöttem arra, hogy ha van az embernek egy kis esze (nem árt, csak mondom), akkor nagy baj nem lehet. Na de ezt a részt hamarosan kivesézzük.
Azoknak, akik csak most ismerkednek ennek a munkának a fázisairól, nézzünk egy kis áttekintést.
Tulajdonképpen ahhoz, hogy au pair lehess, nincs semmi másra szükséged mint, hogy 18 éves legyél és beszélj valamilyen idegen nyelvet. Lényegében ennyi. Illetve nyilván nem, hiszen szükség van még bátorságra, önállóságra és hát persze a gyerekekkel sem árt jól kijönni.:D
Ha ezek a "zsebedben" vannak, nincs más dolgod, mint megtalálni a számodra tökéletes családot. Ennek több módja is van, itt most kettőről beszélnék.
Az első -ahogy a cím is mutatja- az ügynökség.
(Én nem ismerek túl sok ügynökséget, tehát ez egy teljesen szubjektív vélemény, a néhány megismert alapján)
Pro:
  • ad egyfajta biztonságot, hiszen nem vagy egyedül, ha valami baj van
  • valószínűleg a kiválasztott host szülők nem fogják eladni a szerveidet, hiszen ellenőrzött családok vannak.
Kontra:
  •  macerásabb, mert általában megnézik a nyelvtudásod, több ügyintézés is szükségeltetik
  • nem te keresed a családot, hanem ők keresnek téged-> több ideig tart a tökéletest megtalálni (ami ugye nincs, de az illúziója megvan)
Link:
http://www.aupairhungary.hu/
http://www.crew.hu/au-pair-in-america/ 

Internet

Pro:
  • Annyi családdal veszed fel a kapcsolatot ahánnyal csak szeretnéd, egyszerre akár több különböző országban élővel is
  • Teljesen ingyenes
  • Nincs felesleges ügyintézés
Kontra:
  • Szervdonor leszel, ha akarod, ha nem. Kevésbé biztonságos, hiszen tulajdonképpen bárki regisztrálhat. Mégis, ha odafigyelsz baj nem történhet. Azt sem árt ha hallgatsz a megérzéseidre, de sok olyan dolog van, ami alapján kiszűrheted, hogy ki csaló. 
  • Ha problémád van, azt neked kell megoldanod, nincs a hátad mögött egy cég, aki -jó esetben- segít
Link:
http://www.aupair-world.net/
http://www.greataupair.com/

Ebben a kérdésben azért van egy kivétel, amikor nem is kell gondolkozni. Ha Amerikára fáj a fogad, akkor nagyon válogasd meg, hogy melyik ügynökséggel mész ki. Ott aztán igazán pórul járhatsz, ha rosszul döntesz.
Csilli egy általam nagyon kedvelt régi blogger, sok kérdésedre választ kaphatsz.

http://csilli-in-nyc.blogspot.hu/2010/08/kerdezz-felelek.html


Nos, hát ezek lettek volna az én érveim és ellenérveim. Ezek alapján én az utóbbira tettem le a voksomat, remélem hamarosan meglátjuk, hogy jól döntöttem-e. Nyilván, mindenki maga döntse el, hogy neki mi a fontosabb és ez alapján, melyik út szimpatikusabb. Még egy linket kitennék ide. Ma már nagyon sokan ismerik ezt az oldalt, de hátha valakinek ez is segítség lehet.:)

http://www.gyakorikerdesek.hu/kereses.php?keres=au+pair&sbmt=Keress!

Azért, magamról is ejtsek néhány szót. Időközben leérettségiztem, ami viszonylag jól sikerült. Egyáltalán nem erre számítottam, hanem sokkal rosszabbra. Volt némi szerencsém a szóbelin a tételekkel kapcsolatban. Kivéve a magyar irodalom, ahol mondanom sem kell, olyat húztam, amit egyszer sem néztem át. Ettől függetlenül a jól sikerült írásbelinek hála nem rontottam le.
A blog lényegi témáját tekintve ott tartok, hogy megvan a regelés az Au-pair World-re, de a többit egy következő bejegyzésben.:)
Sziasztok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése