2013. július 29., hétfő

Szösszenetek II.

A nagyon kreatív cím után következik mai bejegyzésem, mely néhány újabb hírt és történést fog magába foglalni.
Szeretnék mesélni nektek kicsit az itthoni dolgokról is, de természetesen a blog témáját érintve is lesznek hírek.
Kezdjük az utóbbival, így akit a másik rész nem érdekel az eme rész elolvasása után végzett is a mai post-tal.:D
Tehát valahol ott hagytam abba legutóbb, hogy az anyuka küldeni fogja a szerződést, amit majd én viszek vissza szeptemberben. Nos, ennek csak az első része igaz, ugyanis a dolgokat még postán fogom visszaküldeni. Illetve már meg is történt. A dolgok alatt egészen pontosan magát a szerződést, egy orvosi igazolást, valamint egy igazolványképet értek.
Küldtek egy  háziorvossal kitöltendő, aláírandó és lepecsételendő dokumentumot, így megbizonyosodhattak, hogy sem Hepatitis A/B, HIV és TBC fertőzésem sincs.:)
Amúgy a szerződésben nem találtam semmi olyat, amit előzőleg nem beszéltünk volna meg, mindent abszolút rendben találtam -mondatja velem az ügyvédi énem-:D
Aztán, mi volt még?! Ja, igen! El kellett döntenem, hogy milyen nyelvkurzusra szeretnék járni, amihez előzőleg anyuka javaslatára kitöltöttem egy online tesztet, amely szerint B2 szinten vagyok. Egy ezt a kurzust választottam, ami helyileg Stuttgartban lesz.
Ami még hátra van utazás előtt az a bőröndvásárlás, ajándékvásárlás és az EU-s betegkártya kiváltása. Amúgy érdekes, hogy négyszer voltam Németországban és egyszer sem csináltattam meg, ami kicsit felelőtlenség volt, és ráadásul most azzal sem kellene törődni, de már mindegy.
Egyelőre ennyit erről, most egy picit az elmúlt időszakról mesélnék. Azért írom le ezeket, mert egyrészt szerintem érdekes, másrészt pedig nekem is jó lesz később visszaolvasni.:)
Leginkább az elmúlt egy hét volt eseménydús, sok-sok élménnyel és tapasztalattal gazdagodtam.
Történt ugyanis, hogy felvételt nyertem a Delta Akadémiára. Gondolom most szinte mindenki értetlenül néz, de néhány szóban elmagyarázom a lényeget.
A Delta Akadémiát egy Békés megyei vállalkozó alapította 3 évvel ezelőtt. Célja, hogy olyan 18-20 éves fiatalokat találjon és támogasson, akikben megvan az ún. "vezetői véna". Nem hasraütésszerűen vagyunk kiválasztva, hanem egy teszt segítségével (PI teszt), amit mi még februárban kaptunk meg az osztályfőnökünktől.
Körülbelül 12000 érettségiző fiatal töltötte ki (Békés, Csongrád és Hargita megye), amelyből 150 diák nyert felvételt. Az akadémia lényege egy egy hetes nyári tábor és év közben szakmacsoportok szerinti találkozók.
Arról még itt nem beszéltem, hogy jelentkeztem egyetemre, de 120%-ig biztos voltam benne, hogy nem fognak felvenni, emiatt is mertem ilyen hamar elkezdeni keresni a családokat.
Szóval most volt a tábor, ami végül is kegyetlenül fárasztóan, de baromi jól telt. Minden nap 4, másfél órás előadásunk volt, este pedig vagy valami kultúrálódás vagy csak csavargás a városban. Igy kellemesen bezombultunk minden nap, mire visszaértünk a koliba. Ami nagyon tetszett amúgy az például Benedekfi Zoltán hegedűművész estje.
Idén először székelyföldi diákok is részt vettek a programban, aminek én nagyon örültem, mert rendkívül kedvelem a székely emberek felfogását, a hagyományaikat és persze a beszédüket.:)
Tudjátok például, hogy mi az a lapító vagy mit jelent az, hogy potyolni? Ha nem, akkor elárulom. A lapító  a vágódeszka, potyolni pedig annyit tesz, mint klopfolni.:D A hajszálcsat a hullámcsat, az ebbe a helybe pedig a most. Nyilván ez helyenként változik, én ezeket gyergyószentmiklósi barátaimtól tanultam.
Lényeg a lényeg, hogy nagyon jól éreztem magam és ha jövőre sikerül a felvételi, akkor mindenképpen szeretnék megint részt venni a táborban. Innen is nagy köszönet Barkász Sándornak, aki megalapította az akadémiát.:)
Legközelebb megint akkor jelentkezem, ha van valami hír és most már igyekszem képekkel is prezentálni a mondanivalómat.
Jó éjt, jó reggelt, szép napot, kinek mi!:)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése